The Moment I Know That HE is the One....


I was searching for siji-sijil Simpanan Premium BSN hubby+me when i found this letter. Teruk betul la tahap keterlupaanku ini.. haih!!~ +_+ hopefully will find them later...
Apa pun, this letter reminds me of the moment that has changed my life forever and why i chose him as my lifetime crime partner. hubby jgn marah ye....

19 MARCH 2008

Kepada fz,
Calon isteri saya, calon ibu anak2 saya, calon menantu ibu saya dan calon kakak buat adik2 saya.

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh...

Mohon maaf kalau fz tak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar. Tapi saya mohon bacalah dulu sampai selesai.

Saya yang bernama Azizul Rahim menginginkan anda, fz untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa2. Saya hanya manusia biasa. Buat masa ini, saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak2 kelak.

Saya memang masih duduk di rumah keluarga dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus duduk di situ selamanya. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak2 saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan.

Saya hanyalah manusia biasa yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.Saya menginginkan fz untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendali kelebihan saya. Saya hanyalah manusia biasa saja. Oleh sebab itu saya menginginkan fz supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini agar menjadi luar biasa.

Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama2 sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih fz? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih fz. Saya sudah solat istiqarah berkali2 dan saya semakin mantap memilih fz. Yang saya tahu, saya memilih fz kerana Allah. Saya tidak berani menjanjikan apa2. Saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini.

Saya mohon fz solat istiqarah dulu sebelum memberi jawapan kepada saya. Semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin....


Seriously, i never thought Allah punya rencana menjodohkan kita tika mempertemukan kita di Tanah Suci Makkah 7 tahun yang lalu.. I was wondering how will Allah answers your prayer in JabbalRahmah untuk 'kita' while at that moment i already have someone else. Sesungguhnya janji Allah itu benar. Apatah lagi buat hambanya yang berdoa di kota sucinya. We've been separated for years but yet, here were are.. husband and wife.. I'm glad we are destined to be together.

Yes, hubby... semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin Ya Rabbal 'Alamin... 

Comments

Popular posts from this blog

HE Is Calling Me... Alhamdulillah.... (Part 2)

HE Is Calling Me... Alhamdulillah....

Happy 6th Anniversary!!